بیوگرافی عرفان

عرفان حاج رسولی زاده 12 مرداد سال 1362 در شهر اصفهان است و خواننده و تهیه کننده سبک موسیفی رپ می باشد.

عرفان

شروع موسیقی رپ

عرفان فعالیت موسیقی را با ترانه شستشو شروع کرد و در سال 86 نخستین آلبوم موسیقی را با نام از خانه تا گور منتشر کرد.

عرفان

خداحفظی از موسیقی

عرفان پس از انتشار این آلبوم از خانه تا گور، دو آلبوم دیگر با نام های همیشگی در سال 1389 و خداحافظی در سال 194 منتشر کرده است.

او پس از انتشار آلبوم خداحافظی در تاریخ 30 بهمن سال 94 از عرصه رپ خداحافظی کرد که به گفته خودش، دلایل خداحافظی اش را در آلبوم ذکر کرد.

عرفان

بازگشت به موسیقی رپ

عرفان با تک آهنگ خوش آمدی ( با همراهی کنیس ) به عرصه موسقی رپ بازگشت و پس از آن آهنگ های بیشتری را هم منتشر کرد.

بخوانید : بیوگرافی حصین

عرفان

مهاجرت از ایران

عرفان در سن 16 سالگی از ایران به کالیفرنیا نقل مکان کرد و مرتب بین ایران و آمریکا در حال رفت و آمد بوده است. او بخشی از زندگی اش را هم در دبی گذرانده است و به گفته خودش با چند شنبه با سینا ولی الله، عرفان پس از آلبوم خداحافظی از دبی به آمریکا بازگشت.

سرگرمی عرفان در سنین پایین خواندن شعر و سرودن شعر را آغاز کرد. و بعدها با تولید دومین اثرش به نام شستشو در سال 2004 به شهرت رسید.

عرفان

نخستین آلبوم عرفان

نخستین آلبوم عرفان از خانه تا گور بود که سال 2007 آن را روانه بازار کرد و این آلبوم نخستین آلبوم رپ فارسی بود که در بازار جهانی به فروش رسید. عرفان نخستین آلبوم از سرخوردگی هایش را در مورد برخی اس مسائل موسیقی ایران صحبت می کند ولی موضوع اصلی این آلبوم مهاجرت یک ایرانی و مشکلات مهاجرت او بوده است. آثار عرفان بیشتر اعتراضی هستند.

 

آلبوم همیشگی

عرفان پس از پخش نخستین آلبوم خود به نام از خانه تا گور تصمیم گرفت که آلبومی را با نام همیشگی شروع کرد و البته پس از 3 سال با 18 ترک در شهریور 89 به صورت رمسی از پانی آورنگ وارد بازار موسیقی شد.

از نظر موضوعی اکثر موضوعات آلبوم حول محور زندگی شخصی عرفان می‌چرخد یکی از نکات مثبت این آلبوم می‌توان انتخاب موضوعات جدید رو در اهنگهای آلبوم و داشتن ترک‌ها با موضوعات مختلف را بیان کرد که می‌تواند هر سلیقه‌ای رو جذب خودش کند یکی دیگر از نکات مهم آلبوم کیفیت بسیار بالای ترک‌ها و مهم‌ترین نکته این آلبوم این هست که این آلبوم هم مثل آلبوم قبلی عرفان در سراسر جهان به فروش می‌رسد که قدم و حرکت بزرگی برای پیشرفت رپ فارسی است. آلبوم دارای ۱۸ ترک، اینترو، اوترو و اسکیت است. علاوه بر اعضای گروه پایدار (خشایار و سرکش) خواننده‌های دیگری همچون سیاوش شمس، ریویل، نونا، مروارید و امیر فرجام در این آلبوم همکاری کرده‌اند.

عرفان