نحوه نوشتن رپورتاژ

رپورتاژ آگهی

چطور رپورتاژ بنویسم؟ تاثیر رپورتاژ بر سایت و بازدید گوگل

رپورتاژ چیست؟

به مجموعه از گزارشات و تبلیغات رپورتاژ می گویند که می توان به عنوان تبلیغ غیر مستقیم از آن اسم برد، که اهمیت زیادی در جهت تبلیغ برخوردار است. رپورتاژ آگهی انواع گوناگونی دارد. از معمترین انواع رپورتاژ آگهی، رپورتاژ آگهی رسانه ای است. بیشتر افرادی که قصد دارند در مجلات، روزنامه و اینترنت تبلیغ کنند، از این نوع رپورتاژ آگهی استفاده می کنند. رپورتاژ آگهی خبر و رپورتاژ آگهی اینترنتی از انواع رپورتاژ هستند که امروزه بسیار متقاضی دارند. امروزه بهترین و کم هزینه ترین تبلیغات اینترنتی رپورتاژ آگهی می باشد.

متن رپورتاژ آگهی ایجاد شده با طوری نوشته شود که باعث اعتماد دوجانبه برای خواننده کند.

نحوه نگارش رپورتاژ آگهی خیلی مهم است و باید در نوشتن آن یک سری قواعد رعایت شود تا بازخورد بهتری از رپورتاژ اشته باشیم. با رعایت کردن این اصول و راه کارها نتیجه بهتری در سئو و بهینه سازی خواهیم گرفت.

نکات مهم در نگارش رپورتاژ آگهی

در آماده سازی رپورتاژ باید بسیار دقت شود و مهارت نویسندگی خود را استفاده کنید، بهتر است رپورتاژ که به صورت غیر مستقیم هدق تبلیغاتی شما را به کاربر برساند. پس با نگارش یک رپورتاژ آگهی یا متن تبلیغاتی غیرمستقیم یک گام به انتشار رپورتاژ موفق پیش رفته ایم. انتخاب عنوان مناسب یکی از مهمترین اصول تهیه یک رپورتاژ است. از مهمترین نکات برای نوشتن رپورتاژ آگهی این است که به صورت مستقیم به تبلیغ شما اشاره نشده باشد و خواننده باید بتواند پیام اصلی نوشته را درک کند.

رپورتاژ چگونه باید باشد؟

بعضی ها از رپورتاژ آگهی برای معرفی محصول یا خدمات خود استفاده می کنند که این روش مناسب یک رپورتاژ نمی باشد. در نوشتن رپورتاژ باید نوع فعالیت را به صورت یک مطلب آموزشی به کاربر ارائه داد تا هم کاربر از خواندن رپورتاژ سود ببرد و هم باعث علاقه مندی کاربر به زمینه فعالیت باشد. محتوای رپورتاژ باید جذاب، مفید و اصولی باشد به گونه ای که مخاطب به آن اعتماد کند.

متن رپورتاژ آگهی باید به صورت چند پاراگراف نوشته شود که باعث خسته شدن خواننده نشود و باید سعی کنید متن رپورتاژ آگهی از جنبه های مختلف بهینه شود.

از مطالب کپی استفاده نکنید

در تهیه رپورتاژ آگهی نباید از مطلب کپی شده و طولانی استفاده کرد، مطلب باید مختص باشد تا نتیجه بهتری بدهد، همچنین گوگل اصلا به مطلبی که کپی شده باشد علاقه ای ندارد. باید مطمئن شوید مطلبی را که تهیه کرده اید صرفا تبلیغاتی نباشد و جهت کمک به کاربر تهیه بشود، در واقع کاربر احساس تبلیغاتی بودن رپورتاژ را نباید داشته باشد. در پایان رپورتاژ آگهی با روشی خلاقانه به مطلب و آموزشی که پرداخته اید پایان دهید و راه حل مورد نظرتان را اراده دهید. به خواننده راه ارتباطی را معرفی کنید تا بتوانید از طریق آن با شما ارتباط برقرار کند.

اگر متن رپورتاژ به خوبی تهیه و ارائه شده باشد، قابل توجه کاربر قرار میگیرد و باعث بازنشر این مطلب در دیگر سایت ها و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می شود.

به دیگر مطالب خود لینک بدهید

در عنوان رپورتاژ خود از کلمات کلیدی تاپ استفاده کنید، همچنین سعی کنید چند کلمه کلیدی را به وب سایت خود لینک بدهید.

یکی از کلمات را به صفحه نخست سایت خود و دیگر کلمات را به دیگر صفحه ها لینک بدهید، همچنین برای هر صفحه از سایت تنها یک لینک در متن آگهی قرار بدهید.

از عکس و کلیپ استفاده کنید

از عکس ها و لینک های مربوط به تبلیغ هم درد آگهی مربوطه استفاده کنید. استفاده از عکس ها و کلیپ های مرتبط با محتوا در رپورتاژ آگهی به صفحه تبلیغ شما ارزش و اعتبار می بخشد و اثربخشی آن را بیشتر می کند.

 

تاثیرات رپورتاژ آگهی بر سئو و رتبه سایت در گوگل

عملکرد رپورتاژ آگهی مانند نوشتن یک پست مهمان می باشد. قرار دادن لینک سایت در متن رپورتاژ آگهی باعث می شود سیگنال رتبه بندی قدرتمندی برای موتورهای جستجو ارسال شود. رپورتاژ آگهی بر روی سئوی وب سایت تاثیر مستقیم ندارد، همانگونه که بیان شد این کار به صورت غیر مستقیم بسیار موثر خواهد بود.

در واقع با این روش تبلیغاتی که صورت می گیرد باعث می شود افراد بیننده به وب سایت شما جهت مشاهده و خرید محصول یا خدمات مراجعه نمایند. که باعث بازدید بیشتر وب سایت می گردد، که این موضوع به بهبود رتبه وب سایت شما کمک خواهد کرد.

گرفتن بک لینک با رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یکی دیگر از روش های گرفتن بک لینک برای وب سایت است که مانند لینک سازی دارای اهمیت زیادی می باشد.

مهمترین مزیت رپورتاژ آگهی در مقایسه با خرید بک لینک، دائمی بودن آن است. تبلیغ برای همیشه در سایت آگهی دهنده باقی می ماند و نیاز به تمدید تبلیغ ندارید و هزینه ای بابت آن پرداخت نمی کنید.

استفاده از لینک های فالو

رپورتاژ آگهی باید بصورت اصولی انجام پذیرد، در صورتی که اصول آن رعایت نشود ممکن است نتیجه عکس بدهد و سایت شما از طرف گوگل مجازات شود. برای اینکه رپورتاژ آگهی مورد تایید گوگل باشد از لینک های no follow در آن استفاده شود، تا تاثیری بر نتایج طبیعی گوگل نداشته باشد. در غیر اینصورت سایت رپورتاژ دهنده را جریمه خواهد کرد.
همچنین، مخاطبان باید از همان ابتدا به جنبه تبلیغاتی متن آگاه باشد.

انتشار رپورتاژ آگهی، با رعایت اصول صحیح، یکی از روش‌های سئو کلاه خاکستری محسوب می شود.

خرید رپورتاژ از سایت های معروف

قابل ذکر است خرید رپورتاژ از سایت معروف باعث افزایش اعتبار سایت و برند در سایت گوگل می شود.

برند و سایت شرکت تان مورد بازدید بیشتری قرارمی گیرد و باعث ارتقاء سئوی سایت می شود. رپورتاژ آگهی بهترین تکنیک توسعه رتبه سایت شما در گوگل است.

برای انتشار یک رپورتاژ از سایت های مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید، دقت کنید سایت آگهی دهنده از لحاظ موضوعی و محتوایی به سایت شما نزدیک باشد. سایت های خبرگذاری معمولا سایت های مناسبی جهت انتشار رپورتاژ آگهی هستند.

اعتبار و قدیمی بودن سایت رپورتاژ آگهی

اعتبار دامنه و عمر دامنه سایت رپورتاژ آگهی دارای اهمیت زیادی می باشد، هر چه میزان بازدید سایت و مخاطبی که دارد بیشتر باشد، می تواند اثر گذاری بیشتری برای شما ایجاد کند. توجه داشته باشید سایتی که برای انتشار رپورتاژ آگهی خود استفاده می کنید، دارای اعتبار لازم باشد.

زمان مناسب انتشار رپورتاژ

زمان مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی زمانی است که با رقبای خود در رقابت باشید و سایت شما نیاز به دوپینگ داشته باشد. بهترین زمان برای انتشار رپورتاژ آگهی زمانی است که سایت شما در کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر، در صفحه اول گوگل قرار دارد. در این زمان، با انتشار رپورتاژ آگهی، رتبه سایت شما در کلمات کلیدی مورد نظر ارتقا پیدا می کند و بالاتر از رقبا قرار می گیرد.

چنانچه شما هم به دنبال انتشار رپورتاژ خود در سایتی پربازدید و قدیمی هستید می توانید رپورتاژ آگهی خود را در سایت تاپ ناز منتشر کنید. برای اطلاع از قیمت به بخش تبلیغات سایت مراجعه کنید.